duminică, 21 februarie 2010

Suntem in Romania !


Da, e nasol pe-aici. Stim toti. Multi spun ca nu mai avem ce sa schimbam. Asa imi spuneam si eu pana azi, cand mi-am dat seama ca aceasta afirmatie este complet gresita, din moment ce pleaca de la un fundament eronat. De fapt nu tara trebuie schimbata, in primul rand noi ca indivizi trebuie sa ne schimbam. Ca "tara" nu inseamna practic nimic, termenul are un inteles atat de vast, incat ajungem sa-l identificam cu o persoana. Care nu are cei 7 ani de acasa si trebuie educata. Ma gaseam deunazi pe bulevard. Undeva prin centru. Unde "lumea buna" isi etala masinile scumpe si hainele de weekend. Si unde o studenta la conservator canta o arie melodioasa la statia de metrou Universitate pentru a castiga un ban. Acelasi loc unde un tip de langa mine, apostrofat fiind de prietena lui pentru ca a aruncat pe jos ambalajul napolitanei consumate, a raspuns scurt "Stai linitita. Suntem in Romania !". Atunci am realizat ce proportii colosale au aceste cuvinte. Orice dovada de proasta educatie, sau orice tampenie pe care o faci e justificata asadar. Esti in Romania! Pai atunci eu zic nici la munca sa nu ne mai ducem. Ce rost are sa mai muncim? Banii pot sa cada si din cer. Suntem in Romania! Nu conteaza ca de fapt Romania suntem noi, indivizii, care ar trebui sa avem in primul rand grija de bunul simt si propria educatie, apoi sa aruncam vina pe termenul asta ambiguu, care trebuie sa faca de toate in locul nostru. Suntem in Romania!

Niciun comentariu: