miercuri, 24 octombrie 2012

Documentare produs: economizorul de combustibil

Sau mai bine spus "o alta teapa", printre multe altele.
Despre ce este vorba mai exact? Un "economizor minune" care "optimizeaza structura moleculara de combustibil si ajuta la arderea completa".
Linkul catre "reportaj tv" aici.
Astfel de "inele magnetice minune" se vand pe mai multe site-uri si au parte de o intensa promovare online, intrebari despre astfel de produse fiind puse pe multe forumuri auto, unde raman de multe ori fara raspuns.
Asadar, am decis sa aprofundez cercetarea si sa ma lamuresc in legatura cu "economizoarele", poate articolul meu va fi citit si de cei care au fost ignorati cand au intrebat "merita oare banii?". Pentru a nu fi acuzat de ura fata de producatorii de "economizoare", voi argumenta cu linkuri catre site-uri de specialitate parerea pe care mi-am format-o in legatura cu aceste produse.
In primul rand, aceste inele nu au nici o componenta electronica in interior, fiind doar niste bucati de plastic viu colorate cu 2 magneti in ele care se ataseaza conductei de combustibil.
In continuare, sa studiem putin continutul combustibilului (benzina sau motorina, tot de la petrol se pleaca in rafinarii). Ca si produs brut, petrolul nu are o compozitie chimica fixa, ea variind in functie de locul unde se gaseste rezerva de petrol (adancimea si presiunea de la care este extras), dar se poate spune cu certitudine ca in componenta sa intra urmatoarele elemente chimice: carbon, hidrogen, azot, oxigen, sulf si metale. Un aspect extrem de important de retinut: metalele din componenta petrolului brut sunt in proportie mai mica de 0,1% (sursa aici) De ce am mentionat asta? Concentratia de metale (singurele care pot reactiona la magnetii atasati conductei de combustibil) este foarte mica, ele fiind aproape inexistente in combustibil. In aceste conditii, cum pot acestia "optimiza structura moleculara"? Prima problema ! Pentru ca sunt un om rabdator, am continuat cercetarea. Ce presupune sistemul de injectie directa a combustibilului (sistem intalnit la majoritatea motoarelor produse in ultimii ani - benzina sau diesel) ? Dupa ce combustibilul ajunge in sistemul de injcetie directa (lucru realizat cu ajutorul pompei de combustibil), este "injectat" in camera de ardere (formata din cilindru si piston), acolo unde prin explozie antreneaza miscarea verticala a pistonului. "Injectarea" combustibilului este asitata electronic de calculatorul de bord, care masoara constant amestecul de combustibil si aer, dozand pefect cantitatile pentru optimizarea consumului (sursa aici). Presupunand PRIN ABSURD ca niste simpli magneti pot "modifica structura moleculara a combustibilului", cum ar influenta asta, in definitiv, arderea acestuia, tinand cont de faptul ca sensorul de presiune din cilindru ar sesiza o presiune crescuta in camera de ardere si pe baza acestei informatii calculatorul ar limita automat intrarea aerului in amestec pentru a reduce puterea exploziei si a proteja astfel partile mecanice de suprasolicitari? A doua problema ! Iar daca aceste argumente nu v-au convins ca aceste dispozitive NU MERITA NICI UN LEU, ii las pe cei de la Mythbusters sa va convinga, in stilul lor:        



PostScriptum. Lansez pe aceasta cale o propunere catre cititori: daca aveti nelamuriri legate de un anumit produs (nu conteaza domeniul din care face parte) sau doriti sa atrageti atentia asupra unui produs de care ati fost nemultumit, trimiteti-mi un comentariu la acest articol care sa contina cateva informatii despre respectivul produs si (in limita timpului disponibil) voi documenta un articol obiectiv in legatura cu acesta.

Niciun comentariu: