marți, 19 noiembrie 2013

Canada. Primele impresii.

Motivul pentru care n-am mai scris de ceva timp pe blog este ca am plecat pentru o perioada din tara. Mai exact in Toronto, Ontario, Canada. Acum am revenit cu primele impresii despre acest loc incredibil. In primul rand, am gasit o tara mult mai evoluata ca infrastructura, industrie si implicit locuri de munca comparativ cu Romania. Combustibilul este extrem de ieftin, dar pentru ca multi prefera bicicleta ca mijloc de transport Canada a dezvoltat o ampla retea de piste de biciclete. Tot aici am descoperit Tim Hortons, locul cu cea mai buna cafea din lume (gusturile nu se discuta). Din pacate, desi politicosi, locuitorii nu leaga usor prietenii, familiile au putini prieteni si de regula vechi. Am mai gasit aici peisaje superbe (stiu si Romania are- dar spre deosebire de romani, canadienii chiar isi conserva natura si mai important decat atat, o promoveaza si o pun in valoare). Pana nu construim o infrastructura rutiera demna de secolul 21 si nu invatam sa nu mai aruncam pet-uri pe traseele montane si sa nu ne mai spalam gratarul in izvoare nu prea avem sanse sa dezvoltam un turism consistent (desi avem potential urias). Nu mai aduc vorba de promovare care la noi e ca si inexistenta (cateva ghiduri turistice in limba romana nu inseamna promovare). Cand am fost intrebat aici de unde sunt, nimeni nu auzise de Romania (asta ca sa elimin orice dubiu ca poate totusi am fost si noi promovati). Inca un aspect pe care l-am observat inca din aeroportul din Toronto este multiculturalitatea. Canada este o tara extrem de primitoare cu alte nationalitati, motiv pentru care poti gasi usor printre vecini de la asiatici la francezi sau italieni (apropo, cei mai multi soferi de taxi si instructori auto sunt indieni).
In concluzie, pot spune ca aici vei gasi un loc extrem de prielnic sa-ti intemeiezi o familie si sa-ti cresti copii, dar unde iti vor lipsi acei oameni care te fac sa te simti .acasa.






PostScriptum: In prima imagine este Cascada Niagara iar in toate celelalte este orasul Toronto, ON (in care se remarca CN Tower).

Niciun comentariu: