joi, 26 septembrie 2013

Lectia despre modestie

   Astazi cand ma deplasam cu masina in trafic, am realizat ca, fara sa vreau, ma comportam ca unul dintre cei pe care acum cativa ani ii criticam, cand eram elev al scolii de soferi. Si asta m-a trezit la realitate, aproape instantaneu mi-am recapatat calmul. Despre ce vorbesc aici, mai exact?
    In scoala de soferi, mergand pe prima banda cu viteza redusa, evident, se gaseau tot felul de soferi care ma claxonau si incercau sa ma depaseasca agresiv. Si intrebandu-mi instructorul auto ce-i cu ei de reactioneaza asa, din moment ce si ei au fost candva elevi ai unei scoli auto, raspunsul acestuia a fost unul scurt si concis: "Astia sunt soferii care au uitat de unde au plecat". Cuvintele acestea imi reverbereaza si acum, cand scriu aceste randuri, in minte. Uitasem si eu azi de elevul timid din spatele volanului de atunci. Incercam sa depasesc in treapta a 2-a de viteza cu pedala aproape in podea o masina a unei scoli de soferi. Apoi mi-am amintit acel episod din scoala, am redus viteza si m-am repliat in coloana, renunatand la manevra evident stupida pe care aveam de gand s-o execut.
    Si am realizat ca asta e o lectie despre modestia pe care multi pretind ca o au dar de care nu prea mai dau dovada. In momentul in care ai succes intr-un domeniu si reusesti sa ajungi unde ti-ai propus, ar fi bine sa iti aduci putin aminte de unde ai plecat si sa redevii om pentru o clipa. Vorbesc aici de avocati care spala cu tine pe jos doar pentru ca n-ai costum, politicieni care nu aveau ce manca si acum critica oamenii care au preferat demnitatea minciunii ordinare din campanii, orice profesionist care atunci cand reuseste in viata isi intoarce privirea cu dispret fata de un altul la inceput de drum sau care n-a descoperit succesul financiar, dar e fericit pe alte planuri.
Inchide-ti ochii pentru o secunda si aminteste-ti cum erai la inceput de drum. Daca esti multumit de cum ii tratezi pe ceilalti acum si nu ti-ai dezamagit eul de atunci, ma inclin respectuos. Daca nu, schimba-ti atitudinea, pana la urma si tu esti om.
Nu uita !

Niciun comentariu: